Kalite Yönetim Birimi
04 Kasım 2024

Tüm 112 birimlerindeki çalışmaların kalite standartlarına uygunluğunu kontrol edilmesi çalışmalarını yürütür.

KALİTE BİRİMİNİN GÖREVLERİ

· 112 SKS (Sağlıkta kalite standartları)  çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.

· Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını bir üst yönetim ile değerlendirir.

· Öz değerlendirmeleri (Kalite ön denetimleri)  yönetir.

· Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirir.

· Kalite Yönetim sitemi ile ilgili dokümanların (Prosedür, Talimat, Form ve Listeler vb.) yayınlanması, güncellenmesi, sürekli kullanılır olması ve kontrolünü sağlar.

· Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda üst yönetimle görüş alış-verişinde bulunur.

· Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıları organize eder.

·Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Daire Başkanlığı tarafından yayınlanan 112 Sağlıkta kalite standartları ile ilgili güncellemeleri ve değişiklikleri takip eder, gerekli çalışmaları başlatır.

· Kalitenin arttırılması ve korunması yönünde kalite yönetim sistemi içerisinde belirlenen görevlerini yerine getirir.

· Kalite yönetim sistemi dokümanlarının kayıtlarını tutar.

· Dokümanların güncel hallerinin birimlere dağıtımını sağlar.

· Revizyon görmüş dokümanların birimlerde kullanımını engelleyerek, yeni hazırlanan revizyon numarasıyla birimlerde kullanımı sağlar.

· Çalışan hakları güvenliği ve eğitim komitelerinde yer alarak yürütülen çalışmalarda görev alır.

· Kalite Yönetim Birimi ile ilgili istatistiki çalışmaları yapar ve belirlenen indikatörlerin takibini sağlar.

· İl Sağlık Müdürlüğü ve İl Ambulans Servisi Başhekimi tarafından verilen diğer görevlerin yürütülmesinden sorumludur.